Friday, November 16, 2012

CokLat.. oh cokLat...

Hari tu kann.. adalah kawanku hat keja gomen itu kena p kursus di Langkawi.
Aku punyaaaa ler happy *bagi pihak dia... ;p
Dalam kepala ini dah merangka rangka mau mengirim ceklat idaman hatiku itu..
Ceklat Jongkong Emas namanyerrr... ngehehee
Pertengahan tahun baru nih, masa aku p majlis kenduri adik angkatku kt Perlis tu, sempat la juga aku dan Ani sekeluarga bercuti cuti kt Langkawi utk 2 hari.
Aku nih kan, kalau p Langkawi memangg ler tak sah kalau tak borong coklat. Memang tak tau la awatt la yang aku suka sangat makan coklat dari zaman remaja dulu lagi.
Dan... masa aku dok belek2 ceklat kt kedai Hj Ismail itu ler aku ternampak ada sorang wanita nih, borong banyakkkkkk sangat coklat itu. Aku cam hairan jugak, kenapa la sebelum2 ini masa aku p Langkawi, tak pernah pulak aku terserempak dengan coklat itu. Hmmmmm... mungkin belom jodoh kami agaknyerrr... hihihii
Berbalik pada kisah wanita tadi tu.. Dek kerana aku melihatkan akan ketaksuban beliau dalam memborong Jongkong Emas itu, aku sendiri tertanya tanya.. Sedap sangattt kah coklat itu sampai selambakkk dia borong??
Nak tanya kt wanita itu, masa itu mood malu2 cik embun aku pulak masih dok menebal... ;p
Sudahnya, aku try beli sebungkuih dulu. Aku nak rasa dulu. Kalau sedap baru aku nak beli 4,5 bungkuih lagi... kannnn.. ^_#
Dan... barulah ku tahu. Memanggggg ler sedappp! wowwwww! hahaha
Selepas itu tiada lagi Ritters Sport dalam hatiku. Hanyalah Whittakers yang beetakhta kini... kuikuikuiii

~nie dia... selambakk ku kirim. Kasihann budak itu kena pikul tanggungjawab yang berat ini...~ hehehee


~ini ler dia Jongkong Emas yang berjaya mencuri hatiku ituu...~ :D


~mewah dengan almond.. itu yang aku suka sgt. Coklat dia pon lagi sedap dari Ritters Sport...~



~Apapon... hat ini palinggggg Istimewa. Kerana ianya pemberian ikhlas dari orang..~
Sayangg nak makan. Tapi memang nak kena makan ler jugak kann.. satgi kalau dah expired, apaaa pon tak boleyyyy.... hehehe
Apapong, memang dah selamat aku ngap tadi... cover dia aku simpan buat kenang-kenangan... ;))


Sebut pasai coklat nih... Teringat pulak pada K.
Dulu dulu... K pong rajin belikan aku coklat. Terharuuu aku, tak sangka pulak dia peka pada kesukaanku hat satu ini. Tiap kali dia p sembahyang Jumaat kt Masjid Negara nun, musti dia belikan ada satu spesis coklat itu yang sebenaqnya kurma yang diletakkan almond dalamnya dan disaluti coklat. Masa tu product gitu baru mai Malaysia kot.. Pasai aku tak penah tgk lagi. La nih aku tgk dah melambak jer pon...
Apapon... Semoga dia bergumbira dan berbahgia dalam kehidupannya kini..














4 comments:

  1. kaya raya kan pakcik Ismail ni...mana taknya, semua org gi Langkawi mesti serbu kedai dia..hihihih..Sebenarnya kalau nak juga coklat duty free, boleh terjah aja KLIA...Tapi choices limited la...:)

    Oh ya..ni address Islamic Steakhouse tu..pergi la try...Sedap...Tapi of course la tak boleh celen TGI Friday or Tony Romas..hihihih

    Wadihana Islamic Steak House,
    25, Jalan Medan Pusat 2D
    3B Curve Business Park,
    Seksyen 9
    43650 Bandar Baru Bangi
    Telefon :- 03-89264546

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ituu ler pasaiinyer.. Dah rezeki Pak Hj mail kann...
      KLIA itu jauh benorr dedi wehh kalau semata mata mau mmbeli ceklat... Mmg tak kose la sy... hehehee

      Apapong, timo kasih bebanyakkkkk naaa utk address kodai itu. Nnti sy blanja dedi makang Durian Crepe okehhh... ;p

      Delete
  2. tudia aihh cekelat dia, bak mai sikit kt cek, hehee..

    ooo ada kenangan ka dgn K, err K tu sapa???

    sebok je ka, huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camno nak bg sikit kt hang cheq, memang dah tingai sikitt jer lagi nihh... hahaha
      K tu dato K lerr... dah kena caras dengan tok Ti... hakhakhakk

      Delete