Tuesday, November 20, 2012

Apa Lagi Nak dikata...

20/11/2012 - 10am
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Melangkah ke hari ini dengan debaran didada.
Seolah banduan yang menanti untuk dijatuhi hukum.
Walaupon luaran ku nampak 'cool', dalam hati hanya Tuhan saja yang tau.
Bukanlah aku ambik remeh & tak ambil peduli.
Tapi... ku rasa adalah tidak relevan lagi untuk aku mempamerkan kegelabahan juga keserabutan itu.
Malass aku nak stress memikir mikirkannya...
Ianya langsung takkan membantu pon kann...
Apa lagi yang dapat dan nak diperkatakan...
Hal dah jadi kan..
Sekarang adalah masanya untuk menanggung akibatnya..
Apa aku boleh buat... aku hanyalah semut merah yang berada ditengah tengah kelompok rama rama yang anggun lagi cantik menawan...


Maka... selepas ini..
jadilah aku seorang faker mesken..
Bekerja lah untuk 2 bulan tanpa bergaji.
Memang pedih rasa hati.
Tapi... apalah dayaku lagi bilamana orang dah berikan hukuman juga kmen komen yang tak baik dibelakangku.
Tak mengapa lah... siapa la aku ini kann..
Walaupon terasa sepertinya hagak sedih dan terasa seperti ditikam dari belakang...
Terima sajalah dengan redha. Aku pong ada salahnya juga kann...
Apapong... memang tak sangka la hal nak jadi sebegini.
Apalah dayaku, aku hanyalah manusia biasa. Dan ini adalah pertama kalinya dalam sejarah aku benar2 terlepas pandang.
Tak kisah lah kan, kali ke berapa pon.. Yang pastinya aku memang bersalah dan telah mendatangkan kemarahan daripada Boss...



Itu ler kannn...
kalau dah takdak rezeki atau bukan rezeki kita, buat lagu manapong takkan mendatangkan hasil.
Dan... kalau Tuhan itu berkehandakkan menarik semula rezeki itu daripada kita, pon kita juga takkan berdaya untuk menghalangnya...
Mungkin ada banyak salah kita padaNya...
Tabah sajalah...

9 comments:

  1. as salam

    tabahkan hati yea..betul, kalau Allah nak menahan rezeki seseorang atau melimpahkannya tiada siapa dapat menghalang kuasa Nya..berdoalah banyak2 moga dimudahkan urusan..in shaa Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam wbt..
      Terima kasih banyak banyak..
      yer, betoii sgt tu kann..
      Bak kata org, kalau dah takdak rezeki tu, makanan yg dh dkt dpn mulut pon boleh jatuh...
      Sdg cuba blajaq menerima dgn redha

      Delete
  2. Sabor jelah.. Berdoalah dan Berserahlah kita kepada yang maha Kuasa.. Sesungguhnya dia maha mengetahui segala galanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Nurul...
      sedang cuba untuk bertabah dan berlapang dada menerima dugaan ini...

      Delete
  3. sabar dikk
    kjadang2 kesilapan kita bukan disengajakan .. walhal perkara tu dah selalu kita buat , dah nak silap macam mana kan .. dah namanya manusia ..
    banyak kekhilafannye ..
    sabar lah dik .. insyaallah ada hikmah semua nie ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih banyak2 kak...
      yer la kann... kalau dah ini takdirnya..
      apalah daya kita untuk menolaknya.. sabar saja lah

      Delete
  4. kena hukum ' potong gaji dua bulan' ke?
    errrrkkk..

    sabar ya..
    ada hikmahnya di situ..
    cuma maybe perlu adjust keperluan bulanan yg perlu dibayar utk 2 bulan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dedi..
      Yerrr... begitulah nampaknya..
      kerana kesalahan ini melibatkan sejumlah wang bersamaan 2 bulan gaji sy...
      Apa sy boleh buat kalau Boss dh awai2 sound kata taknak cover kunun bisnes tak baguih lately ini walaupong sy sendiri tau mmg berkepuk jer file baru nilai juta2 masuk.
      ginilah gayanya jika kita ini hanya melukut di tepian gantang sahaja...

      Delete
  5. laaa, pasaipa cek tembikai laici ?? salah letak kot, xkan la senang2 nk ghaib

    ReplyDelete